lauantai 2. helmikuuta 2013

Nailsworth

Heräsin tänään aamulla ilman mitään erityistä syytä ennen yheksää?! Mun alitajunta tais aistia, että saan pian tekstarin, jossa mut, verbaalista voimaa käyttäen, raahataan ylös sängystä ja ulos talosta tuntia myöhemmin. Eli Janda pisti tekstarin yheksän aikoihin että "Wake up you lazy bump, I'm going to Nailsworth to pick up something and you are coming with me." No ei kai siinä sitte muuta vaihtoehtoa ollu, ku hereillä kerran jo oltiin. J on aina ihan ihmeissään, että kuinka mä pystyn nukkumaan niin pitkään, (jos kello 11 on pitkään!?)  koska se ite herää aina kaheksan aikaan. Mutta sen host äiti kuulemma selitti tilanteen: "Teenager's need a bit more sleep than we old ones." Nauroin hieman. Teinit?? No okei, periaatteessahan tässä eletään viimeistä teinivuotta, eli ihan oikeessahan se oli. 

Mutta siis ajomatkaa piti olla n. puolen tunnin verran ja pitäähän sitä nyt näitä nättejä Englantilaisia pikkukyliä nähdä, eli aamiainen naamaan ja keskustaan. Ainii ja voi apua pakko kertoa tää juttu. Mä en enää edes tiedä mitä mun pitäis tehdä, koska mä käyn oikeesti enää ehkä kerran viikossa Starbucksissa, jos edes ehdin/jaksan sitä. Tällä viikolla en nimittäin oo käyny kertaakaan (paitsi siis tänään aamulla)! Mutta siellä on pari myyjää, jotka jo tietää kuka mä oon ja mistä mä tuun ja mitä mä teen ja aina jutellaan niiden  työntekijöiden kanssa. Tänään ku lupasin sitte hakea meille aamukahvit sieltä samalla ku kävelen Jandan luo, niin tää yks niistä työntekijöistä oli vaan että "You know we talked about you couple of days ago with one of my colleagues that you are one of the best customers!" MITÄ!? Mitä tää hei on, koska viimeks käytiin Starbucksissa viimeviikon sunnuntaina!

Eli lähdettii ajamaan navigaattorin mukaan, virhe. Päädyttiin nimittäin kiertämään kaikki mahdolliset pikkukylät Cheltenhamin ympäriltä ja lopulta oltiin kyltin kohdalla, joka näytti tien Bristolin ja Bathin suuntaan. "We should not be here!!??" Näinhän tää meneeki hyvin; mulla, Jandalla eikä navigaattori Janella ollu mitään hajua missä me ollaan! Eli puolentunnin pika-ajo moottoritien kautta päättyi sitte yli tunnin kiertelyks pikkukylien läpi. No ainaki nähtiin söpöjä hevosia ja lampaita paljon!


Todettiin, että kylän teinit todennäköisesti opettelee jivea, koska ei siellä kylässä oikeen ollu muuta
Huomaamatta käveltiin koko kylän "keskusta" n. 4 kertaa ympäri
Ja tää kylä rakasti kukkoja. Niitä löyty vähä kaikkialta.



Näyttää lämpimältä, mutta mun villamekon ja paksun talvitakin kanssa oli silti kylmä! Tosin asiaan sattaa vaikuttaa se, että takki oli auki.
Nätti kylä! Sieltä sitte kiidettiin, moottoritien kautta tällä kertaa, takasin Cheltenhamiin. Aikaa meni n. 35 minuuttia vähemmän. Juoksin sitte suoraan leffateatteriin tapaamaan Pauliinaa ja kahta uutta au pairia Juliaa Ruotsista (heja Sverige!) ja Teresa Itävallasta! Tosin Teresa ei asu Cheltenhamissa, vaan se on llu au pairina jo puolivuotta pienessä kylässä nimeltä Stonehouse. Mentiin kattomaan Les Misérables! Millanen leffa se oli? Pitkä, kaikki kuoli, kaikki itki, kaikki laulo, mä itkin. Hyvä se oli siis!

Huomenna mennään Stratford-upon-Avoniin kattelemaan Shakespearin jäännöksiä! 

1 kommentti:

Roosa kirjoitti...

Sut on haastettu