perjantai 22. helmikuuta 2013

Pikamatka ranskaan

"And plié en avant and battement frappe and battement tendu and one two three four UP one two three four TURN!"

Kävin tosiaan vähä nolaamassa itseni täydellisesti baletti-tunnilla. Saksalainen Julia kysyi mua mukaan balettiin, koska se oli ollu viime kerralla ja tykänny siitä. Se on siis aikusten tunti missä ikäjakauma on kaks 19 vuotiasta +60 vuotiaat. Tosin ne on aivan ihania ne muorit siellä ja oikeesti osa niistä on varmaan ennen tehny balettiaki koska mun piti kattoa niiltä mitä tuli seuraavaks.

Se opettaja oli muuten just sellanen perus stereotyyppinen baletin-opettaja! Kauheen laiha ja jalat ihan hirveen huonossa kunnossa ja siinä ku se ojensi jalkaa niin varpaat oli melkeen kääntyny kantapään alle, jos ymmärrätte, koska sillä oli niin hieno ojennus varpaisiin asti. Plus se puhu ja laulo ranskaks ja sillä oli sellanen hienostunut ässä-vika ja leuka erittäin ylhäällä silleen ryhdikkäästi. 

Tosiaan olis varmaan kannattanu jättää mainitsematta että joo toki oon tanssinu aikasemmin ja baletti on ihan tuttu laji! Näytin varmaan järkyttävältä ku yritin heilua siellä muka tehden jotain tosi kaunista ja sulavaa. 


Todellisuus iski ku katoin peiliin


Tuli oikeen hei ihan ensimmäiset Tervis muistot mieleen ku kauhusta kankeena seisoi takarivissä ja pelkäs jopa pientä varpaanojennusta. Eihän kukaan nyt vaan kato ku mä tässä vähä ojennan tällä tavalla ja miks toi ojentaa varvastaan hienommin ku mä. 

Nyt on taas kolmen tunnin siivoukset ja silitykset tehty! Oikeesti miten 8 kauluspaidan silittämiseen voi mennä niin julmetusti aikaa?!? Nyt suuntaan kaupungille ostamaan lankoja ja puikot koska jee keksin vihdoin miten mä teen sen tyynyn ja löysin hyvän ohjeenki!


Katotaan nyt meneekö tää niinku Strömsössä ja uskallanko pistää kuvia lopputuloksesta. Neulomisesta on yhtäkauan aikaa ku baletista ja jos tää työ menee samalla kaavalla ku eilinen baletti-tunti, niin mun hienosta Union Jack tyynystä tulee todennäköisesti homeisen Portugalin lipun näköinen.

Viikonlopusta tulossa rento ja rahaa säästävä, koska ensviikonloppuna HARRY POTTER STUDIOLLE!! Ja kuukauden päästä IRLANTIIN!! 

See ya later alligator

Ei kommentteja: