sunnuntai 14. lokakuuta 2012

Kävin vähä Oxfordissa

Oho! Tätä matkaa suunniteltiin jopa yhtä kauan ku ei yhtään. Julia lähetti viestiä perjantaina illalla, että lähenkö sen ja muutaman muun Lontoossa asuvan espanjalaisen mukana Oxfordiin kiertelemään lauantaina, eli eilen. No totta kai mä lähden! Sain suostuteltua Theresanki mukaan, mutta kukaan muu ei ollu lähtövalmiina joko sairauksien tai muiden matkojen takia. Hyvällä porukalla me kuitenki lähdettiin ja koettiin Oxford seittemän tunnin ajan jalkaisin. Espanjalaiset tosin jäi yöks sinne, mutta me lähdettiin Theresan kanssa viimesellä bussilla takasin Cheltenhmiin. 

Eikä kyllä tullu kalliiks, bussimatka edestakasin makso 10 puntaa ja matkaa oli vähän päälle tunnin verran. Kauheen hankalaa tosiaan matkustaa toiseen kaupunkiin täältä.

Kuvathan kertovat tunnetusti enemmän ku yksi tylsä blogiteksti, joten here you go


Minä varastin opiskelijoiden ryhmäkuvatilanteen
Oxfordissa oli meneillään joku hirveen iso opiskelijoiden tapahtuma, en ihan ottanu aina selvä että minkä ikäisten opiskelijoiden tapahtumasta oli kyse Ilmeisesti kaikista Oxfordin collegeista kaikki opiskelijat oli pukeutunu tiettyyn uniformuun, jos sitä voi sillä nimellä kutsua, ja keräänty kaduille juhlimaan! Ne ite kertoi, että niillä on meneillään matriculation. Pika googlettamisella käy ilmi tälläistä: 

"In the English universities of Oxford Cambridge, Bristol and Durham the term is used for the ceremony at which new students are entered into the register (in Latin matricula) of the university, at which point they become members of the university. Oxford requires matriculants to wear academic dress with subfusc during the ceremony." 


Radcliffe camera, ties mikä nähtävyys seki oli
Kiva torni, jonne pysty kiipeemään
Ja mehän kiivettiin ne 99 kivan kapeaa ja huteraa rappusta
Mutta mepä nähtiinki sitte Oxford yläilmoista
Vähän olen katkera, että tää ei ollu mun ylppäriakkkuna

Oltiin kyllä välillä oikeen kunnon turisteja. Löydettiin joku hieno torni ja pysähdyttiin kuvaamaan, löydettiin joku linna ja pysähdyttiin kuvaamaan. Välillä mentiin ihan vaan mihin nyt sattu mielenkiinto sillä hetkellä vetämään ja välillä katottiin isoa karttaa ja mietittiin että eksyttiinkö me jo meidän mielenkiinnon takia. Ei eksytty kuitenkaan kertaakaan (valitettavasti se oikeella tiellä pysyminen ei ollut musta kiinni)!

Tunnistatko Saksalaisen? Paikkana Christ Curch = Harry Potterin kuvauspaikka
Itseasiassa yks tyttö oli myös Perusta! Mulle tuli ihan yllätyksenä, ku jotenki olin ihan olettanu, että seki on Espanjasta. Ja vielä enemmän mulle tuli yllätyksenä, ku se rupes kyselemään parasta kuukautta tulla Suomeen kattomaan revontulia ja minne kannattais mennä. Yritäppä siinä nyt sitte esittää muka että tiedät jotain.

Oxford oli täynnä aivan ihania linnamaisia taloja ja rakennuksia, joista oikeen huokui se elämä ja vanhuus. Se kaupunki oli kyllä täynnä kaiken maailman kirkkoja ja collegeja, eikä niitä edes erottanut toisistaan. Mä olisin jopa voinu nauttia koulunkäynnistä, jos olisin saanu viettää päivät sellasissa valtavissa linnoissa. Jotka kyllä toisaalta saattaa olla vähä kylmiä ja kolkkoja... Mutta mä voisin antaa mitä vaan Tylypahkamaisesta koulusta, JOSSA MUUTEN KÄVIN. Eli voin ylpeänä sanoa, että olen kävellyt samoilla rappusilla, missä Minerwa McGarmiwa otti ensimmäisen kerran Tylypahkan oppilaat vastaan. Ihan oikeasti.

                            

En mä mitään Oxfordia teille kuvissa näytä, vaan pelkästään tätä Tylypahkaa
Melkeen olen siis tavannut Harry Potterin castin!
Melkeen oltiin hukassa!
Ei meillä ollu yhtään kylmä! Lämpöä oli jopa ehkä seittemän eikä onneks satanukkaa yhtään! Oi tätä Englannin säätä, en saa tarpeekseni siitä <3


Löydettiin myös aivan ihana puisto ja käveltiin se ympäri. Siellä oli mahdollisuus soutaa sellasella veneellä mitä löytyy jostain Venetsiasta, mutta valmistuneet opiskelijat aiheutti sen verran pelottavia kaatumistilanteita siellä, että tyydyttiin vaan kattelemaan niiden toilailuja!



Näillä pikkusilla joilla pääsi siis soutelemaan tai melomaan tai huitomaan sellasilla kepeillä. Kauheen moni ei kyllä päässy eteenpäin. Harmi että mulla ei oo kuvaa siitä rytäkästä mihin oli juuttunu neljä venettä

Muuten! Mun netti ei sitte toimi kotona, jostain kumman syystä, nii voi blogikirjotukset vähän nyt jäädä. Tälläki hetkellä kirjottelen Starbucksissa. Jos joku siis tietää että minkä takia mun kone on ainut, joka ei yhdistä kotiverkkoon, niin kerro, kii.

Oon yrittäny jo pistää palomuurin pois käytöstä, oon pitäny konetta kiinni koko eilisen päivän, oon tarkistanu et wlan-kytkin on on-asennossa jne. Mutta siis toi wlan menee on-asentoon näppäinyhdistelmällä ja aina ku pistän sen päälle, nii se menee itestään pois. APUA!!

2 kommenttia:

Linda kirjoitti...

Voi vitsiiiiii ihanan näköstä! Mä ja Marri käytiin aikanaan kanssa tuolla Harry Potter -paikassa :D Mutta ei me noin paljon ehitty kaupunkia kyllä näkeen. Ihanaa että sulla vaikuttaa olevan kivaa. Hyvää alkavaa työviikkoa aupparisisko. <3

Flemmy kirjoitti...

Oi mikä Espanjatar se tänne on kommentoinut!

Aika hassua, että siinä oli siis vissiin ihan oikee kouluki yhdistettynä ja siellä ne (me) turistit vaan pyöri!

Ihanaa viikkoa sinnekki muruseni <3