lauantai 27. lokakuuta 2012

Starbucks

Taisin just viettää melkeen puolet mun valveilla olo ajasta Starbucksissa. Sovittiin Facebookissa, että tavataan taas porukalla vähä kahvittelun merkeissä, koska ei kukaan oikeen oo ehtiny näkemään ketään half termin takia. No tavattiin sitte Monikan, uuden au pairin Anitan, Stephanien ja Pauliinan kanssa kahelta vakkaripaikassa isojen ja ihanan lämpimien kaakaoiden ja kahvien kanssa! 

Tosi turhauttavaa, että mihin tahansa maahan menee, niin tää mun nimi on aina ihan hirveen vaikee. Enkä siis yhtäkkiä randomisti vaan keksiny tätä aihetta, Starbucksissahan ne siis kysyy aina sun nimen siihen tilaukseen. Mä en enää edes jaksa yrittää sanoa pelkästään nimeä vaan oon heti silleen "nahid N - A- H -I -D". Ja sitte kun se tilaus tulee, nii myyjät on taas pihalla
"Chai Latte for .....?!?!?!?!"
"Yeah that's me!"


Mutta back to business. Oli ehkä vähän hankala tutustua tähän uuteen auppariin, koska se ei oikeestaan osannu/ymmärtäny edes perus englantia. Tai sitte mä olen vaan ihan hirveen vaikeeselkonen ihminen. Anitan piti nimittäin koko ajan kääntyä Monikan puoleen ja kysyä, että mitä mä kysyin tai mitä mä vastasin. Ei sillä, että Monika olis puhunu jotenki selkeemmin englantia :D Tsekissä ja Slovakiassa on vaan ilmeisesti aika samanlainen kieli, niin ne sitte puhu omalla kielellään!

Ihmiset meni ja tuli. Jossain välissä Monika, Anita ja Stephanieki lähti, mutta me vaan Pauliinan kanssa jäätiin. Taas vaihtu uudet ihmiset ja siellä me vieläki istuttiin samassa paikassa. Ku mietin kotimatkalla, nii mulla ei oikeesti ollu aavistustakaan missä välissä olin puhunu Suomea ja missä välissä Englantia! Ja olinko mä vahingossa ihan onnellisena puhunu Suomea esim. Monikalle ja Englantia Pauliinalle silloin ku oltiin kahestaan. Tää on niin hämmentävää. 

Mutta tosiaan, kahdelta mentiin sisälle ja kuudelta lähdettiin pihalle. Oho.


Ovelasti valitsin tän blogin kieleks suomen, että voin puhua tällästä salakieltä. Paitsi että Pauliina ymmärtää kaiken ja se stalkkaa mun blogia ;)

1 kommentti:

pauliina kirjoitti...

täällä stalkkerisi! ei mut et mulla on iha sama et myöhemmi tälläsissa tilanteissa ei muista mitä on puhunu enkuks ja mitä suomeksi!:D