maanantai 1. lokakuuta 2012

Kyllä se ruuanlaitto multaki onnistuu!

Ensimmäinen kunnollinen päivä takana! Voisin tähän kirjottaa vähän, että millaista aikataulua mulla yleensä on! Päivästä riippuen siis vaihtelee, mutta tänään (ja useimmiten) oli näin

7:00 Keittiöön laittamaan aamupala (= murot, jugurtit yms.)
7:30 Hampaiden pesu, keittiön putsaus yleinen oleskelu ja odottelu lasten kans
8:15 H haetaan kouluun ja M jää mun kanssa kotiin
9:00 Lähdetään kohti playgroupia
9:40 Löydetään vihdoin perille playgroupiin.... (onnistuin ilmeisesti sivuuttamaan sen ohjeen, että käänny fish'n'chips paikasta vasemmalle. Minä jatkoin ainaki kilometrin eteenpäin vielä.)

12:00 Kotiin lähtö, M nukahtaa rattaisiin heti kun saa peiton päälle
12:15 Kun M nukkuu, laitan lounaan valmiiks (yleensä edellisen päivän jäänteitä) ja syön itekki jotain. Laitan myös päivällisen tässä välissä ja se sitten jääkaappiin odottamaan H:n paluuta
13:40 M herää ja syö
14:00 leikkiä, muovailuvahalla muovailua, vaipanvaihtoa, välipalaa... 

16:00 H tulee kotiin ja tekee läksyt (siis 5vee... läksyt... ei onnistunu multa missään iässä)
16:30 Päivällisen aika ja KAIKKI MENI!!
17:00 Leikkiä, palapelien tekoa, lelujen kanssa riehumista, painimista (silmälasit pitää aina pistää turvaan tässä vaiheessa)

17:30 Kirstie kotona!
18:00 Rauhottumista ja CHARLIE AND LOLA! Mun uus lempiohjelma! Oi ja ihana H sulatti sydämeni ja tuli syliin istumaan ja mussuttamaan keksiään. 
19:00 Nukkumaan! (tässä vaiheessa mä oon siis jo vapaalla)
Eli ihan kevyt 11 tunnin päivä ^^


Playgrouppiin meno aamulla oliki sitte sellasta sokkelointia... Siis periaatteessa kyseessä oli ihan täysin suora tie, mutta jotenki kummassa mä onnistuin senki mokaamaan ja 15 minuutin kävelystä tuli 40 minuutin lenkki...  Pääsin sitte kuitenki perille (kartan avulla) ja siinä sitte olin menossa sisälle ja katoin, että nyt tulee tilataksista hieman liian vanhannäköstä porukkaa leikkiryhmään. Totta kai mä olin saapunu ensin vanhusten puolelle! No monen mutkan kautta sitte lopulta löysin oikeen paikan ja se oli otosi ihana paikka kyllä! M vaan ujosteli aluks ihan hirveesti, eikä suostunu millään ilveellä lähtemään mun luota tai menemään edes lattialle. Saatika sitte, että ne pelottavat tädit olis saanu tulla puhumaan! Vähän rohkaisun eleitä ja lopulta sainki sitte sen leikkkimään keittiöön ja pari tuntia meniki sitte ihan hujauksessa.

Saavuttiin sitte kotiin ja jätin M:n sänkyynsä nukkumaan pylly pystyssä. Siinä välissä sitte tein kaikki mahdolliset ruuat valmiiks mm. oman lounaani. Muutama päivä kesti tottua siihen, että on vaan yks lämmin ateria päivässä. Oi mutta ton leivän sisältö oli täydellistä ja nam! Täällä ei muuten käytetä juustohöylää. Nää ei edes omista sellaista, eikä omista muuten toisen suomalaisen au pairin perhekkään.

Juustoni monessa eri palasessa. Itse en tätä keksinyt vaan Kirstie 

Voi ku H tuli kotiin, nii jo valmiiks jännitin, että millanen kohtaus tulee ruuasta, mutta me selvittiin!! Vihanneksista tuli vähä sanomista, mikä on kyllä tosi ihmeellistä, koska yleensä se syö aivan onnessaan herneet ja maissit! Toki sieltä meinas tulla valituksen poikasta, mutta sovittiin viis lusikallista (ja minä sain valita lusikallisten koon) nii se ruoka meni nopeesti! Piti kyllä käyttää vähä taas mielikuvitusta, että miten sais syötettyä sitä ruokaa ilman naamanvääntelyä nii katoin sitä sen pupujen pesuetta siinä ja keksin, että jos puput kehuu nii sehän syö! Ja niin muuten söin. Jouduin siis n. 5 kertaa puhumaan jokaisen pupun puolesta ja jokaisen lusikallisen jälkeen, että "Good job H!! That's one awesome spoonful!" Uskokaa tai älkää, nii H oli ihan innoissaan tästä, niin typerältä ku se kuulostaa.


Ilta päättyki sitte siihen, ku Kirstie lauloi onnessaan Gangnam styleä ja totta kai mun piti näyttää se tanssi, että se vois yhdistää ne kaks! Eihän siitä ny tullu mitään ku se hyppi ympäri keittiötä vetäen gangnam styleä... Näin Andrewn ilmeestä kuinka se katto, että "Thank you Nahid......."

Ei kommentteja: