lauantai 3. marraskuuta 2012

Lapsenvahtina

Kirstie ja Andrew on leffassa katsomassa Skyfallia, niinkuin kunnon brittiläisten kuuluukin, ja minä täällä olen kotona, katson X factoria ja olen lapsenvahtina. Ihan hirveen raskasta... Mä ihan petyin, koska eihän mun pitänykkään tehdä mitään ennen ku ne lähti! Kävin jo mielessä läpi kaikki keinot miten saan lapset kylpyyn ja nukkumaan, mutta Kirstie vaan sanoi, että "Don't worry about that! We're gonna put them to bed so you don't have to." Olisin halunnu vähän haastetta tähän iltaan, mutta kai se käy näinki! 

Päivällä taas tapasin vähän omanikästä porukkaa, oi mikä ihana tunne se on, kun ei tarvi kehua joka toisessa lauseessa tai puhua tyyliin "WOW that look so cool and amazing and nice and oh yes I do love your new Angry bird t-shirt and oh is the new dinosaur already an adult" ja näin. You get the point. Eli minä, Julia, Anna ja uus tyttö Janda tavattiin Starbucksissa. Tai ei se mikään uus tyttö enää ollu, onhan se asunu Bristolissa jo vuoden. Sen host perhe muutti Cheltenhamiin ja Janda sitte päätti tulla mukana. Oli jotenki tosi ihana puhua sen kanssa, koska se oli siis Kanadasta ja sen aksenttia oli niin hauska kuunnella, koska se oli sekotus brittiaksenttia ja Kanadan aksenttia!

On nii huvittavaa, ku joskus korvaan särähtää kielioppivirheet, mitä englantilaiset tekee! Ei niitä ajattele silloin, ku joku ei-englanninkielinen puhuu, mutta heti pistää korvaan jos esim. Hugo sanoo jotain "väärin". Jos näin voi sanoa. Esimerkkinä Hugolla menee monissa sanoissa aikamuodot ihan hullusti! Se saattaa sanoa vaikka että I buyed tai I teached. Kaikki tietysti tajuaa, mutta jotenki hassua! Eli pitäis vaan muistaa, ettei sitä tarvi niin stressata tekeekö kielioppivirheitä vai ei, koska ei ne englantilaisetkaan osaa.

P.S. Ostin tänään liput Skotlantiin!! 

Ei kommentteja: