perjantai 30. marraskuuta 2012

Linda on täällä!

Miettikää, että ehkä viikko sitte Linda mietti matkailukohteita mihin se vois mennä viettämään 8 päivän lomansa. Arvatkaa mihin se karkas sieltä espanjan auringon alta? Tänne Englannin sadepilvien alle!

Oon ollu ihan hirveen laiska nyt kirjottamaan tätä blogia, joten en oo edes kertony, että oikeesti Linda on viettäny täällä jo keskiviikkoillan ja koko torstaipäivän! Tuli keskiviikkona kyllä pieni huoli että eihän mulla oo mitään hajua mihin pysäkille/asemalle se sen bussi tulee! Enkä mä pysty mun englantilaisesta numerosta soittamaan ulkomaalaisiin numeroihin, että olisin voinu Lindaltakaan kysyä. Arpapelillä menin ja juoksin sille isoimmalle asemalle. Siellä se oli!!

Valitettavasti, vaikka toisella onki pitkä loma, mun piti edelleen nousta aamulla puoli seittemän pistämään murot valmiiks... Arvatkaa inspiroiki siivoominen ja työnteko? Siis totta kai. Melkeen jo pakotin nukkuvan Lindan tosta mun vierestä jynssäämää vessoja.

Heti ku vapaa-aika koitti (torstaina siis) nii lähin näyttämään Lindalle vähä Cheltehamin ihania katuja. Ja kun mä oon tässä selittäny aina välillä näistä ihanista kaupoista ja shoppailumahdollisuuksista täällä, niin Linda koki saman tunteen. Siellä kaupoissa sen pakkikortti vinku nopeemmin ku mitä mä ehdin edes ajatella.


Käytiiin vähä ihastelemassa meidän suuuuria joulumarkkinoita, kävely sen läpi kestä jopa ehkä 5 minuuttia!


Mulle tuli ihan mun ensimmäiset päivät täällä Englannissa mieleen, ku katto sitä Lindan hyppelyä ja innostusta engantilaisia ja brittiaksenttia kohtaan! :D Edelleen oon ihan yli innoissani että saan asua täällä, mutta esimerkiks mulla ei oo nyt enää mitää ongelmaa ymmärtää tätä aksenttia (toisaalta jos joku jostain Manchesterista tai Liverpoolista tulis mulle puhumaan niin ottaisin kyllä google kääntäjän esiin) ja pysyn hyvin mukana vaikka kaikki puhuis kuinka nopeeta!


Totta kai Linda piti sitten totuttaa tähän Englantilaiseen menoon ja juotiin sitten mukavat iltapäiväteet ja tietysti otettiin hyllystä Harry Potterit! Juhlittiin mun vapaata iltaa!! Oltiin kävelemässä kotiin ja Kirstie soitti sen puhelun mitä mä odotan jokainen torstai ja perjantai. "I'm going to town with the boys so you're free!" JEE!! 

Ilta käytettiin sitte hyödyllisesti, esim. käveltiin ihan himo pitkä lenkki ("Niin mä en oo sitte ikinä kävelly täällä että mulla ei oo mitään hajua missä ollaan") Mutta paras ystäväni puhelimen navigaattori ohjas meidät perille! Pitkän lenkin jälkeen jatkettiin mieltä ylentävien tekemisten parissa ja otettiin mun kaikki englantilaiset lehdet ja leikeltiin niistä ihanat brittimiehet. Olis voinu vaikka tehdä joulukalenterin niistä kuvista, eli jokainen päivä sais avata uuden kuvan.

Nyt on tän aamu siivoukset siivottu ja me suunnataan kohta taas kaupunkiin!

Ei kommentteja: