torstai 15. marraskuuta 2012

Rutiineja täynnä

Mun päivät koostuu minuutintarkasti aina melkeen samalla tavalla ja jos vähänki poikkeaa tutusta rutiinista, kaikki on ihan sekasi! Ei ihmekkään että aika on menny niin nopeesti, kun koko ajan on jotain tehtävää tai jotain missä pitää olla. Aamulla tasan puoli seitsemän ylös, seitsemältä murot esille, 8:15 kouluun.... ja minuutin tarkalla aikataululla edetään koko päivä! 

Tän huomas varsinki eilen aika hyvin, ku Kirstie tuli kotiin jo puoli viis (tarkoitus oli tulla seittemän jälkeen) ja minä ja lapset vaan tuijotettiin että apua mitä meidä nyt pitää tehdä, koska normaalisti syödään tähän aikaan, jonka jälkeen pientä leikkkiä, vaatteiden vaihto, leikin jatkumista jne. Kaikki meni ihan sekasin! Ei siinä mitään, olisin voinu huutaa riemusta ku tajusin että ei tarvikkaan yksin huolehtia lapsista koko iltaa. 

Päivän parhaat hetket on ehdottomasti tälläiset momentit joissa ei ole mitään muuta kuin rauhaa ja hiljaisuutta.  Ja suklaata. Niin kamalalta ku se au pairin suusta saattaa kuulostaakkin. (Sanotaan tähän väliin että ihania on lapset rakkaat ja kovia puhumaan!!!) Esimerkiks kello 12:45 lounaan valmistuksen jälkeen alkaa mun hiljainen lehtienlukuhetki ja samalla aina syön suklaata. Oon saanu selville, että tää "chocolate moment" on yleinen melkeen jokaisen au pairin keskuudessa täällä ;) varsinkin silloin kun lapset on nukkumassa päiväunia! 

Chocolate momentin lisäks on tietenkin biscuit moment ja tea moment ja illalla coffee moment. Mistäpä muusta mun päivän hetket koostuisi kuin herkuista!

Otin itestäni kuvan samalla ku söin
Biscuitista tuli muuten mieleen (anteeks tää on taas tällänen kirjotankaikkeaturhaamitämieleentulee-postaus) että mun on pitäny melkeen uusia mun koko englanninkielen sanasto täällä! Kauheesti kaikkia uusia sanoja tai sanoja mitä en ikinä oo käyttäy. 

Esimerkkinä nyt vaikka 
Biscuit, ei mikään cookie
Sweets, ei mikään candy
Chips silloin kun puhutaan ranskiksista ja crisps silloin kun puhutaan sipseistä
TomATO mutta poTEITO... Hugo ei edes ymmärtäny mua kun sanoin että tomeito!
Nappie, ei mikään diaper
Tea/supper, ei mikään dinner
Coach, ei mikään bus
Hoover, ei vacuum
Lift, ei elevator
Ja jalkapallo on football, ei soccer! Hyvä niin, koska mä en ikinä tiedä miten soccer pitäis lausua ja se kuulostaa aina siltä ku sanoisin sucker! 

Sitten on tietysti nää, että mitä eroa nyt on sanoilla pants ja trousers ja mikä on jumper ja mikä on sweater. Tai mitä eroa on coatilla ja jacketilla. 

Mitähän muita niitä on...? Tässähän menee pää jo ihan sekasin pelkästään näistä. Mutta kyllä mä oon jo aika hyvin kaikki sanat oppinu!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Noissa sanoissa menee aina ihan sekaisin! Mutta älä huoli, kyllä sä ne siitä pikkuhiljaa nappaat :)

Kiva blogi muuten!

t. Englannin asukas since 2011